Rehabilitacja neurologiczna

Fizjomed / Rehabilitacja neurologiczna

Rehabilitacja neurologiczna zajmuje się usprawnianiem pacjentów u których doszło do uszkodzenia zarówno ośrodkowego jak i obwodowego układu nerwowego. Przyczyną tych uszkodzeń są m. in. urazy czaszkowo-mózgowe, a także występowanie chorób neurologicznych.

W rehabilitacji neurologicznej stosuje się szereg zaplanowanych działań w oparciu o najefektywniejsze metody neurofizjologiczne tj. IBITA-BOBATH, PNF czy DNS. Metody te wykorzystują naturalne wzorce ruchowe oparte na fizjologii rozwoju człowieka, dając tym samym możliwość dostosowania się do indywidualnych potrzeb pacjenta.

W naszym gabinecie tym typem rehabilitacji zajmuje się z sukcesami mgr Kasia Skuza, która posiada już ponad 15 lat doświadczenia i certyfikat IBITA BOBATH (uznane na świecie kwalifikacje w rehabilitacji neurologicznej dla dorosłych)- pracuje w gabinecie w Kozach.

Stosowane metody pozwalają na maksymalne przywrócenie utraconych funkcji związanych z wystąpieniem i następstwem chorób, takich jak:

Udar
Stwardnienie rozsiane
Mózgowe porażenie
Dystrofie mięśniowe
Powrót do sprawności po zabiegach neurochirurgicznych.

Na czym polega rehabilitacja neurologiczna?

Rehabilitacja neurologiczna to kompleksowy proces terapeutyczny, który ma na celu przywrócenie lub poprawę funkcji układu nerwowego pacjenta. Skupia się na diagnozowaniu, ocenie i leczeniu zaburzeń neurologicznych, które mogą wynikać z różnych przyczyn, takich jak urazy czy choroby neurologiczne.

Jakie zabiegi na choroby neurologiczne?

W ramach rehabilitacji neurologicznej stosuje się różnorodne metody i techniki terapeutyczne. Jednym z ważnych elementów jest terapia manualna. Nasza specjalistka, mgr Kasia Skuza, posiada certyfikat IBITA BOBATH, co oznacza, że jest wykwalifikowana do pracy z pacjentami w zakresie rehabilitacji neurologicznej. Terapia manualna IBITA BOBATH jest uznaną na całym świecie metodą, która pomaga w poprawie funkcji ruchowych pacjentów z zaburzeniami neurologicznymi.

Ile trwa rehabilitacja neurologiczna?

Czas trwania rehabilitacji neurologicznej może znacząco różnić się w zależności od indywidualnych potrzeb pacjenta oraz rodzaju i stopnia uszkodzenia neurologicznego. Proces ten może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy, a nawet dłużej. Kluczowym czynnikiem wpływającym na długość terapii jest systematyczność i zaangażowanie pacjenta oraz odpowiednie dostosowanie planu terapeutycznego do jego postępu i potrzeb. Nasz zespół terapeutyczny pracuje razem z pacjentem, aby osiągnąć najlepsze wyniki i zapewnić wsparcie na każdym etapie rehabilitacji.