Zabieg fali uderzeniowej (ESWT – Extracorporeal Shock Wave Therapy) może być skutecznym sposobem leczenia ostrogi piętowej.

Czym jest FALA UDERZENIOWA?

Zabieg fali uderzeniowej to nieinwazyjna metoda terapii, która polega na wysyłaniu fal dźwiękowych o wysokiej energii do obszaru ciała, który wymaga leczenia.

W medycynie, zabieg fali uderzeniowej jest stosowany w leczeniu różnych schorzeń, takich jak ostroga piętowa, zapalenie ścięgien, ból pleców, a nawet zaburzenia erekcji.

Podczas zabiegu pacjent leży na stole, a fizjoterapeuta przykłada specjalistyczne urządzenie do obszaru ciała wymagającego leczenia. Urządzenie generuje fale uderzeniowe, które przenikają do dysfunkcyjnej tkanki. Mają one za zadanie stymulować procesy naprawcze w tkance, co przyspiesza proces gojenia, zmniejsza ból, poprawia krążenie krwi oraz zmniejsza stan zapalny.

Zabieg fali uderzeniowej jest zwykle przeprowadzany w kilku sesjach, w zależności od choroby i stanu pacjenta.

Leczenie ostrogi piętowej falą uderzeniową

Czym jest OSTROGA PIĘTOWA i jak ją leczyć?

Ostroga piętowa to dolegliwość, którą charakteryzuje ból i stan zapalny w okolicy pięty, a jej przyczyną jest często przeciążenie i mikrouszkodzenia tkanki łącznej. Zabieg fali uderzeniowej (w połączeniu z terapią manualną i ćwiczeniami wykonywanymi przez pacjenta) skutecznie leczy tą przypadłość – działa poprzez wysyłanie fal dźwiękowych o wysokiej energii do obszaru dotkniętego bólem, co stymuluje procesy naprawcze w tkance.

Zabieg jest przeprowadzany przez fizjoterapeutę, który wykorzystuje specjalistyczne urządzenie do generowania fal uderzeniowych. Zwykle zabieg trwa około 15 minut, a pacjent może odczuć lekki dyskomfort podczas jego aplikacji.

W przypadku ostrogi piętowej, zaleca się wykonanie od 3 do 5 zabiegów w odstępach co najmniej tygodniowych. Po zabiegu można odczuwać pewien ból i obrzęk, ale zazwyczaj ustępują one w ciągu kilku dni.

Zabieg fali uderzeniowej może pomóc w zmniejszeniu bólu i poprawieniu ruchomości stawu. Może również przyspieszyć proces gojenia, poprawić krążenie krwi i redukować stan zapalny.

Z zabiegu falą uderzeniową skorzystacie w naszych gabinetach: